Στις Πράξεις τονίζεται η κυριαρχία του Θεού στην ιστορία (2:23, 3:13,18). Σκέψου το αυτό για τη ζωή τη δική σου και της εκκλησίας σου.
Πράξεις 7:44 – 8:3
Η κορύφωση των λόγων του Στέφανου σφραγίζει το τέλος του. Αμφισβητεί την αντίληψη του μεγάλου συνεδρίου για τον Ναό και τους κατηγορεί ευθέως ότι αντιστέκονται στο Άγιο Πνεύμα και δεν υπακούν στον νόμο. Διακηρύσσει ότι «η σχέση ανάμεσα στον Θεό και στον λαό του προηγήθηκε του ναού, του νόμου και της γης του Ισραήλ»*. Ο Θεός εμφανίστηκε στον λαό και ήταν παρών ανάμεσά τους, μίλησε και τους έδωσε υποσχέσεις μέσα αλλά και έξω από τη γη της επαγγελίας – πριν γίνει η σκηνή του Μαρτυρίου, πόσο μάλλον ο ναός στην Ιερουσαλήμ (εδ. 2-43). Επίσης, προκαλεί έκπληξη ότι ο Θεός δεν επέτρεψε στον Δαβίδ, «ο οποίος απέκτησε την εύνοια του Θεού» (εδ. 46), να χτίσει τον ναό, αλλά στον Σολομώντα. Τα εδ. 49-50 ξεκαθαρίζουν ότι ο Θεός δεν περιορίζεται σε κανέναν χώρο.
Ποιο ήταν το συμπέρασμα του Στέφανου; «Είσαστε όπως όλοι εκείνοι που αστόχησαν και, το χειρότερο απ’ όλα, αγνοήσατε τον Ιησού». Αυτό είναι σημείο αποφασιστικής σημασίας που διαχωρίζει αυτούς που αναγνωρίζουν τον Ιησού ως εκπλήρωση της ιστορίας του Ισραήλ από όσους τον θεωρούν βλάσφημο, η “κλίκα” του οποίου θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με βία. Ο θάνατοςν του Στέφανου απηχεί εκείνον του Κυρίου του, με τη σύμφωνη γνώμη του παρευρισκόμενου Σαύλου, και ακολουθεί διωγμός εναντίον των Ιουδαίων πιστών (8:1-3).
*Conrad Gempf, “Acts of the Apostles”, in The New Bible Commentary, 21st Century Edition, IVP, 1994
Α΄ Χρονικών 28–29 Ψαλμοί 70–71
Τα Βιβλικά Αναγνώσματα στο email σας:
Αν θέλετε να λαμβάνετε καθημερινά τα Βιβλικά Αναγνώσματα στο email σας, μπορείτε να εγγραφείτε συμπληρώνοντας τα στοιχεία σας στην παρακάτω φόρμα.
[WORDPRESS_PDF]