Προσευχήσου αυτή τη Μεγάλη Παρασκευή να εκτιμήσεις με έναν νέο τρόπο το θαύμα του Σταυρού.
Ιωάννης 19:16-27
16Τότε λοιπὸν παρέδωκεν αὐτὸν εἰς αὐτοὺς διὰ νὰ σταυρωθῇ. Καὶ παρέλαβον τὸν Ἰησοῦν καὶ ἀπήγαγον·17καὶ βαστάζων τὸν σταυρὸν αὑτοῦ, ἐξῆλθεν εἰς τὸν λεγόμενον Κρανίου τόπον, ὅστις λέγεται Ἑβραϊστὶ Γολγοθᾶ,18ὅπου ἐσταύρωσαν αὐτὸν καὶ μετ᾿ αὐτοῦ ἄλλους δύο ἐντεῦθεν καὶ ἐντεῦθεν, μέσον δὲ τὸν Ἰησοῦν.19Ἔγραψε δὲ καὶ τίτλον ὁ Πιλᾶτος καὶ ἔθεσεν ἐπὶ τοῦ σταυροῦ· ἦτο δὲ γεγραμμένον· Ἰησοῦς ὁ Ναζωραῖος ὁ Βασιλεὺς τῶν Ἰουδαίων.20Καὶ τοῦτον τὸν τίτλον ἀνέγνωσαν πολλοὶ τῶν Ἰουδαίων, διότι ἦτο πλησίον τῆς πόλεως ὁ τόπος, ὅπου ἐσταυρώθη ὁ Ἰησοῦς· καὶ ἦτο γεγραμμένον Ἑβραϊστί, Ἑλληνιστί, Ῥωμαϊστί.21Ἔλεγον λοιπὸν πρὸς τὸν Πιλᾶτον οἱ ἀρχιερεῖς τῶν Ἰουδαίων· Μή γράφε, Ὁ βασιλεὺς τῶν Ἰουδαίων· ἀλλ᾿ ὅτι ἐκεῖνος εἶπε, Βασιλεὺς εἶμαι τῶν Ἰουδαίων.22Ἀπεκρίθη ὁ Πιλᾶτος· Ὅ γέγραφα, γέγραφα.
23Οἱ στρατιῶται λοιπόν, ἀφοῦ ἐσταύρωσαν τὸν Ἰησοῦν, ἔλαβον τὰ ἱμάτια αὐτοῦ καὶ ἔκαμον τέσσαρα μερίδια, εἰς ἕκαστον στρατιώτην ἕν μερίδιον, καὶ τὸν χιτῶνα· ἦτο δὲ ὁ χιτὼν ἄρραφος, ἀπὸ ἄνωθεν ὅλος ὑφαντός.
24Εἶπον λοιπὸν πρὸς ἀλλήλους· Ἄς μή σχίσωμεν αὐτόν, ἀλλ᾿ ἄς ῥίψωμεν λαχνὸν περὶ αὐτοῦ τίνος θέλει εἶσθαι· διὰ νὰ πληρωθῇ ἡ γραφή ἡ λέγουσα· Διεμερίσθησαν τὰ ἱμάτιά μου εἰς ἑαυτούς, καὶ ἐπὶ τὸν ἱματισμὸν μου ἔβαλον κλῆρον· οἱ μὲν λοιπὸν στρατιῶται ταῦτα ἔκαμον.
25Ίσταντο δὲ πλησίον εἰς τὸν σταυρὸν τοῦ Ἰησοῦ ἡ μήτηρ αὐτοῦ καὶ ἡ ἀδελφή τῆς μητρὸς αὐτοῦ, Μαρία ἡ γυνή τοῦ Κλωπᾶ καὶ Μαρία ἡ Μαγδαληνή.26Ὁ Ἰησοῦς λοιπόν, ὡς εἶδε τὴν μητέρα καὶ τὸν μαθητήν παριστάμενον, τὸν ὁποῖον ἠγάπα, λέγει πρὸς τὴν μητέρα αὑτοῦ· Γύναι, ἰδοὺ ὁ υἱὸς σου. 27Ἔπειτα λέγει πρὸς τὸν μαθητήν· Ἰδοὺ ἡ μήτηρ σου. Καὶ ἀπ᾿ ἐκείνης τῆς ὥρας ἔλαβεν αὐτήν ὁ μαθητής εἰς τὴν οἰκίαν αὑτοῦ.
Τι σκέφτεσαι όταν ακούς για βασιλιάδες; Κάποιον αδίστακτο τύραννο ή έναν κατ’ όνομα αρχηγό του κράτους χωρίς καμία εξουσία; Εδώ έχουμε έναν διαφορετικό βασιλιά, θρόνος Του είναι ο Σταυρός. Ο Πιλάτος ήθελε να ειρωνευτεί τον Χριστό και να προσβάλει τους Ιουδαίους, όταν τελικά όρθωσε το ανάστημά του μπροστά τους (εδ. 19). Αλλά αυτό που ο Πιλάτος θεωρούσε ειρωνικό χτύπημα προς τους αρχιερείς ήταν όντως η αλήθεια. Ο Χριστός επισφράγισε την εξουσία Του μέσα από την υπηρεσία και τη θυσία εκπληρώνοντας τις Γραφές (εδ. 27). Ο Ιωάννης θέλει να γνωρίζουμε ότι αυτό ήταν ανέκαθεν το σχέδιο του Θεού.
Αν και ο δρόμος προς τον Γολγοθά ήταν δύσκολος, γεμάτος αγωνία και με το φορτίο του Σταυρού, ο Ιησούς φροντίζει τη νέα κοινότητα που θα διαμορφωθεί χάρη στον θάνατό Του. Είναι κάποιοι μαθητές εκεί, κυρίως γυναίκες (στην οικογένεια του Χριστού άνδρες και γυναίκες είναι εξίσου σημαντικοί)· οι υπόλοιποι είχαν φύγει. Στα πόδια του Σταυρού διαμορφώθηκε μια νέα κοινότητα, που υπερβαίνει τα όρια της συγγένειας και συστήνει νέες οικογενειακές σχέσεις, όπως ανακαλύπτουν η Μαρία και ο Ιωάννης (εδ. 26-27). Σε αυτή την κοινότητα ανήκουμε: ιδρύθηκε στον Σταυρό και χρακτηρίζεται από αυτοθυσία και αυταπάρνηση.
Κριτές 9–10, Μάρκος 3
Τα Βιβλικά Αναγνώσματα στο email σας:
Αν θέλετε να λαμβάνετε καθημερινά τα Βιβλικά Αναγνώσματα στο email σας, μπορείτε να εγγραφείτε συμπληρώνοντας τα στοιχεία σας στην παρακάτω φόρμα.
[WORDPRESS_PDF]