Ποια είναι η στάση σου απέναντι στους πλούσιους και ποια απέναντι στους φτωχούς;
Λουκάς 16:19-31
19«Κάποιος άνθρωπος ήταν πλούσιος, φορούσε πολυτελή ρούχα και το τραπέζι του κάθε μέρα ήταν λαμπρό. 20Κάποιος φτωχός όμως, που τον έλεγαν Λάζαρο, ήταν πεσμένος κοντά στην πόρτα του σπιτιού του πλουσίου, γεμάτος πληγές, 21και προσπαθούσε να χορτάσει από τα ψίχουλα που έπεφταν από το τραπέζι του πλουσίου. Έρχονταν και τα σκυλιά και του έγλειφαν τις πληγές. 22Κάποτε πέθανε ο φτωχός, και οι άγγελοι τον πήγαν κοντά στον Αβραάμ. Πέθανε κι ο πλούσιος και τον έθαψαν. 23Στον άδη που ήταν και βασανιζόταν, σήκωσε τα μάτια του και είδε από μακριά τον Αβραάμ και κοντά του το Λάζαρο. 24Τότε φώναξε ο πλούσιος και είπε: “πατέρα μου Αβραάμ, σπλαχνίσου με και στείλε το Λάζαρο να βρέξει με νερό την άκρη του δάχτυλού του και να μου δροσίσει τη γλώσσα, γιατί υποφέρω μέσα σ’ αυτή τη φωτιά”. 25Ο Αβραάμ όμως του απάντησε: “παιδί μου, θυμήσου ότι εσύ απόλαυσες την ευτυχία στη ζωή σου, όπως κι ο Λάζαρος τη δυστυχία. Τώρα λοιπόν αυτός χαίρεται εδώ, κι εσύ υποφέρεις. 26Κι εκτός απ’ όλα αυτά, υπάρχει ανάμεσά μας μεγάλο χάσμα, ώστε αυτοί που θέλουν να διαβούν από ’δω σ’ εσάς να μην μπορούν· ούτε οι από ’κει μπορούν να περάσουν σ’ εμάς”. 27Είπε πάλι ο πλούσιος: “τότε σε παρακαλώ, πατέρα, στείλε τον στο σπίτι του πατέρα μου, 28να προειδοποιήσει τους πέντε αδερφούς μου, ώστε να μην έρθουν κι εκείνοι σ’ αυτόν εδώ τον τόπο των βασάνων”. 29Ο Αβραάμ του λέει: “έχουν τα λόγια του Μωυσή και των προφητών· ας υπακούσουν σ’ αυτά”. 30“Όχι, πατέρα μου Αβραάμ”, του λέει εκείνος, “δεν αρκεί· αλλά αν κάποιος από τους νεκρούς πάει σ’ αυτούς, θα μετανοήσουν”. 31Του λέει τότε ο Αβραάμ: “αν δεν υπακούνε στα λόγια του Μωυσή και των προφητών, ακόμη κι αν αναστηθεί κάποιος από τους νεκρούς, δεν πρόκειται να πεισθούν”».
Τα αποθαρρυντικά λόγια του Ιησού αποτελούν πρόκληση και για μας, και για τους ακροατές Του εκείνη την εποχή. Οι Φαρισαίοι ζητούν τον πλούτο (Λουκάς 16:14) και τους φαίνεται ακατανόητο ένας φτωχός άνθρωπος να ανταμείβεται και ένας πλούσιος να τιμωρείται. Με αυτή την παραβολή των αντιθέσεων, ο Ιησούς δεν διδάσκει ότι είναι κακό να είναι κανείς πλούσιος ή ότι η φτώχεια είναι αρετή. Προειδοποιεί ότι αυτή η ζωή δεν εξαρτάται από όσα συγκεντρώνουμε, αλλά από την ανταπόκρισή μας στην κλήση του Θεού.
Αρχικά, βλέπουμε τους δύο άνδρες σε αυτή τη ζωή και στη συνέχεια τους βλέπουμε στη ζωή μετά θάνατον. Ο πλούσιος διαχειριζόταν τα χρήματά του με τρόπο εγωιστικό, χωρίς να λαμβάνει καθόλου υπόψη την προφανή ανάγκη του άρρωστου ζητιάνου στην πόρτα του. Ο Λάζαρος –το όνομα του οποίου σημαίνει «ο Θεός έχει βοηθήσει»– είναι ευπρόσδεκτος στην παρουσία του Θεού, ενώ ο πλούσιος βασανίζεται μακριά Του (εδ. 23-24).
Πόσο ειρωνικά είναι τα λόγια του Ιησού (εδ. 31), ως απάντηση στην απεγνωσμένη παράκληση του πλούσιου να σταλεί ο Λάζαρος για να προειδοποιήσει την οικογένειά του για τον κίνδυνο της απόρριψης του Θεού. Ακόμα και η ανάσταση του ίδιου του Υιού του Θεού δεν αρκεί για να πείσει πολλούς ανθρώπους (τότε και τώρα) για την ανάγκη τους να στραφούν σ’ Αυτόν.
Γένεση 26-27, Ματθαίος 10
Τα Βιβλικά Αναγνώσματα στο email σας:
Αν θέλετε να λαμβάνετε καθημερινά τα Βιβλικά Αναγνώσματα στο email σας, μπορείτε να εγγραφείτε συμπληρώνοντας τα στοιχεία σας στην παρακάτω φόρμα.
[WORDPRESS_PDF]