loader image
Αδύναμος και βίαιος

Τρίτη, 13/08/2024

Προετοιμάσου

Χρησιμοποίησε τον Ψαλμό 145:8-13 ως αφορμή για δοξολογία.

Απόσπασμα της Βίβλου:
Αριθμοί 21:10-35

10Καὶ ἐσηκώθησαν οἱ υἱοὶ Ἰσραήλ καὶ ἐστρατοπέδευσαν ἐν Ὠβώθ.11Καὶ σηκωθέντες ἀπὸ Ὠβὼθ ἐστρατοπέδευσαν εἰς Ἰϊὲ-ἀβαρίμ, ἐν τῇ ἐρήμῳ τῇ κατὰ πρόσωπον τοῦ Μωάβ, πρὸς ἀνατολὰς ἡλίου.12Ἐκεῖθεν σηκωθέντες ἐστρατοπέδευσαν ἐν τῇ κοιλάδι Ζαρέδ.13Ἐκεῖθεν σηκωθέντες ἐστρατοπέδευσαν εἰς τὸ πέραν τοῦ Ἀρνών, ὅστις εἶναι ἐν τῇ ἐρήμῳ καὶ ἐξέρχεται ἐκ τῶν ὁρίων τῶν Ἀμορραίων· διότι ὁ Ἀρνὼν εἶναι τὸ ὅριον τοῦ Μωάβ, μεταξὺ Μωὰβ καὶ Ἀμορραίων.14Διὰ τοῦτο λέγεται ἐν τῷ βιβλίῳ τῶν πολέμων τοῦ Κυρίου, Κατὰ τὸν Βαὲβ ἐν Σουφά, καὶ ἐπὶ τῶν ῥυάκων τοῦ Ἀρνών,15καὶ ἐπὶ τοῦ ῥεύματος τῶν ῥυάκων, τὸ ὁποῖον καταβαίνει εἰς τὴν πόλιν Ἄρ καὶ κεῖται εἰς τὰ ὅρια τοῦ Μωάβ.
16Καὶ ἐκεῖθεν ἦλθον εἰς Βήρ· τοῦτο εἶναι τὸ φρέαρ, περὶ τοῦ ὁποίου εἶπε Κύριος πρὸς τὸν Μωϋσῆν, Σύναξον τὸν λαόν, καὶ θέλω δώσει ὕδωρ εἰς αὐτούς.
17Τότε ἔψαλεν ὁ Ἰσραήλ τὴν ᾠδήν ταύτην· Ἀνάβα, ὦ φρέαρ· ψάλλετε εἰς αὐτό·
18οἱ ἄρχοντες ἔσκαψαν τὸ φρέαρ, οἱ εὐγενεῖς τοῦ λαοῦ ἔσκαψαν, διὰ προσταγῆς τοῦ νομοθέτου, μὲ τὰς ῥάβδους αὑτῶν. Καὶ ἀπὸ τῆς ἐρήμου ἦλθον εἰς Ματτανά,19καὶ ἀπὸ Ματτανὰ εἰς Νααλιήλ, καὶ ἀπὸ Νααλιήλ εἰς Βαμώθ,20καὶ ἀπὸ Βαμώθ τῆς κοιλάδος τῆς ἐν τῇ γῇ Μωάβ, ἐπὶ τῆς κορυφῆς Φασγά, τὸ ὁποῖον βλέπει πρὸς Γεσιμών.
21Καὶ ἀπέστειλεν ὁ Ἰσραήλ πρέσβεις πρὸς τὸν Σηὼν βασιλέα τῶν Ἀμορραίων λέγων,22Ἄς περάσωμεν διὰ τῆς γῆς σου· δὲν θέλομεν κλίνει εἰς τοὺς ἀγροὺς οὔτε εἰς τοὺς ἀμπελῶνας· δὲν θέλομεν πίει ὕδωρ ἐκ τῶν φρεάτων· ἀλλὰ διὰ τῆς βασιλικῆς ὁδοῦ θέλομεν πορευθῆ, ἑωσοῦ περάσωμεν τὰ ὅριά σου.23Καὶ ὁ Σηὼν δὲν ἀφῆκε τὸν Ἰσραήλ νὰ περάσῃ διὰ τῶν ὁρίων αὐτοῦ· ἀλλ᾿ ὁ Σηὼν συνήγαγε πάντα τὸν λαὸν αὑτοῦ καὶ ἐξῆλθε νὰ παραταχθῇ ἐναντίον τοῦ Ἰσραήλ εἰς τὴν ἔρημον· καὶ ἦλθεν εἰς Ἰασσὰ καὶ ἐπολέμησεν ἐναντίον τοῦ Ἰσραήλ.24Καὶ ἐπάταξεν ὁ Ἰσραήλ αὐτὸν ἐν στόματι μαχαίρας καὶ κατεκυρίευσε τὴν γῆν αὐτοῦ ἀπὸ Ἀρνὼν ἕως Ἰαβόκ, μέχρι τῶν υἱῶν Ἀμμών· ἐπειδή τὰ ὅρια τῶν υἱῶν Ἀμμὼν ἦσαν ὀχυρά.25Καὶ ἐκυρίευσεν ὁ Ἰσραήλ πάσας τὰς πόλεις ταύτας· καὶ κατῴκησεν ὁ Ἰσραήλ εἰς πάσας τὰς πόλεις τῶν Ἀμορραίων, εἰς Ἑσεβὼν καὶ εἰς πάσας τὰς κώμας αὐτῆς·
26ἐπειδή ἡ Ἑσεβὼν ἦτο ἡ πόλις τοῦ Σηὼν βασιλέως τῶν Ἀμορραίων, ὅστις εἶχε πολεμήσει πρότερον τὸν βασιλέα τοῦ Μωὰβ καὶ ἔλαβε πᾶσαν τὴν γῆν αὐτοῦ ἀπὸ τῆς χειρὸς αὐτοῦ, ἕως Ἀρνών.
27Διὰ τοῦτο λέγουσιν οἱ παροιμιασταί, Ἔλθετε εἰς Ἑσεβών· Ἄς κτισθῇ καὶ ἄς κατασκευασθῇ ἡ πόλις τοῦ Σηών·28διότι πῦρ ἐξῆλθεν ἀπὸ Ἑσεβών, φλὸξ ἀπὸ τῆς πόλεως τοῦ Σηών· κατέφαγε τὴν Ἄρ τοῦ Μωάβ, καὶ τοὺς ἄρχοντας τῶν ὑψηλῶν τόπων τοῦ Ἀρνών·29οὐαὶ εἰς σέ, Μωάβ! Ἀπωλέσθης, λαὲ τοῦ Χεμώς· ἔδωκε τοὺς διασωθέντας υἱοὺς αὑτοῦ, καὶ τὰς θυγατέρας αὑτοῦ αἰχμαλώτους εἰς τὸν Σηὼν βασιλέα τῶν Ἀμορραίων·30Ἡμεῖς κατετοξεύσαμεν αὐτούς· ἡ Ἑσεβὼν ἠφανίσθη ἕως Δαιβών, καὶ κατηρημώσαμεν αὐτοὺς ἕως Νοφά, τὸ ὁποῖον ἐκτείνεται ἕως Μεδεβά.
31Καὶ κατῴκησεν ὁ Ἰσραήλ ἐν τῇ γῇ τῶν Ἀμορραίων.32Καὶ ἀπέστειλεν ὁ Μωϋσῆς νὰ κατασκοπεύσωσι τὴν Ἰαζήρ· καὶ ἐκυρίευσαν τὰς κώμας αὐτῆς καὶ ἐξεδίωξαν τοὺς Ἀμορραίους τοὺς κατοικοῦντας ἐκεῖ.33Καὶ στρέψαντες ἀνέβησαν τὴν ὁδὸν τὴν εἰς Βασάν· καὶ ἐξῆλθεν ὁ Ὤγ βασιλεὺς τῆς Βασὰν εἰς συνάντησιν αὐτῶν, αὐτὸς καὶ πᾶς ὁ λαὸς αὐτοῦ, πρὸς μάχην εἰς Ἐδρεΐ.34Καὶ εἶπε Κύριος πρὸς τὸν Μωϋσῆν, Μή φοβηθῇς αὐτόν· διότι εἰς τὰς χεῖράς σου παρέδωκα αὐτὸν καὶ πάντα τὸν λαὸν αὐτοῦ καὶ τὴν γῆν αὐτοῦ· καὶ θέλεις κάμει εἰς αὐτόν, ὡς ἔκαμες εἰς τὸν Σηὼν βασιλέα τῶν Ἀμορραίων τὸν κατοικοῦντα ἐν Ἑσεβών.35Καὶ ἐπάταξαν αὐτὸν καὶ τοὺς υἱοὺς αὐτοῦ, καὶ πάντα τὸν λαὸν αὐτοῦ, ἑωσοῦ δὲν ἐναπελείφθη εἰς αὐτὸν οὐδέν· καὶ κατεκυρίευσαν τὴν γῆν αὐτοῦ.

Σκέψου

Άβολη περικοπή! Πώς να συμφιλιώσουμε την εντολή για γενοκτονία με την αγάπη του Θεού στο πρόσωπο του Ιησού; Μελετώντας ολόκληρη τη Βίβλο, είναι ξεκάθαρο ότι και η αγάπη και η κρίση είναι βασικά χαρακτηριστικά του Θεού – η περικοπή δεν είναι τόσο απλή, όσο φαίνεται αρχικά. Πρώτον, εφόσον οι φυλές τις οποίες «κατέστρεψαν» οι Ισραηλίτες εμφανίζονται ξανά αργότερα, δεν δικαιολογείται να παίρνουμε τη φράση κυριολεκτικά. Δεύτερον, ο Θεός χρησιμοποιεί τον πόλεμο για δίκαιη κρίση, ακόμα και προς τον λαό του Ισραήλ.

Με βοηθάει να θυμάμαι ότι, αντί για κατακτητική δύναμη, ο Ισραήλ σε αυτή τη φάση είναι μια αδύναμη ομάδα προσφύγων. Εντούτοις, λογίζονται ως απειλή και τους απαγορεύεται η ασφαλής διέλευση από τις περιοχές ντόπιων φυλών (βλ. και την εχθρική αντιμετώπιση της Εδώμ, 20:14-21). Οι απρόσμενες, απίθανες νίκες του Ισραήλ τούς παρουσιάζουν ακόμα πιο απειλητικούς. Αυτό προκαλεί περισσότερο μίσος, αλλά αποτρέπει και πιθανές επιθέσεις. Κάπως έτσι είναι η ιστορία αναρίθμητων μειονοτήτων στην ιστορία.

Ο ίδιος ο Ιησούς θεωρήθηκε απειλή τόσο από τη Ρώμη, όσο και από τις ιουδαϊκές αρχές. Η βασιλεία του Θεού, εγκαθιδρυμένη διά του Ισραήλ και του Ιησού, είναι μια ασταμάτητη δύναμη η οποία πάντα θέτει σε κίνδυνο τα συμφέροντα που υπάρχουν (βλ. Δανιήλ 2:44).

Ανταποκρίσου
Ποιος σε απειλεί; Ποιος σε θεωρεί απειλή; Προσευχήσου για σοφία, προστασία και δικαιοσύνη.
Η Βίβλος σε έναν χρόνο:

Παροιμίες 11–12, Κολοσσαείς 3

Τα Βιβλικά Αναγνώσματα στο email σας:

Αν θέλετε να λαμβάνετε καθημερινά τα Βιβλικά Αναγνώσματα στο email σας, μπορείτε να εγγραφείτε συμπληρώνοντας τα στοιχεία σας στην παρακάτω φόρμα.