Εισαγωγή:
Θυμάσαι πότε άκουσες για πρώτη φορά τον όρο «βασιλεία του Θεού»; Η φράση αυτή γεννά απορίες. Πού είναι αυτή η βασιλεία; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της; Πώς μπορεί να εξασφαλιστεί η είσοδός μας σ’ αυτή;
Βασικό μέλημα του Ευαγγελίου του Μάρκου δεν είναι να αποτελέσει μια αφήγηση της ζωής και της εποχής του Ιησού. Ο συγγραφέας αφήνει αυτό το έργο στον Λουκά και στον Ματθαίο. Το εΕαγγέλιο του Μάρκου αποσκοπεί στο να χαρτογραφήσει τις απαιτήσεις που προκύπτουν για μας, τους απλούς, καθημερινούς ανθρώπους κάθε κοινωνικού στρώματος, από το γεγονός ότι είμαστε μαθητές του Ιησού, του Βασιλιά της βασιλείας του Θεού.
Το Ευαγγέλιο αυτό μοιάζει με ένα μανιφέστο της βασιλείας του Θεού. Έχεις διαβάσει ποτέ μανιφέστο κάποιου πολιτικού κόμματος; Είναι ένα φυλλάδιο που με τόλμη ισχυρίζεται πώς θα διαμορφωθεί η κατάσταση αν ένα συγκεκριμένο πολιτικό κόμμα ανέβει στην εξουσία. Το Ευαγγέλιο του Μάρκου γράφτηκε για να δείξει στους αναγνώστες του τί είναι η βασιλεία του Θεού και πώς λειτουργεί. Όσα αναφέρει, ισχύουν εξίσου για μας, όσο και για τους ανθρώπους της εποχής του Ιησού και συχνά είναι διαφορετικά από αυτά που φανταζόμαστε.
Το ευαγγέλιο του Μάρκου μάς οδηγεί στην ουσία τού γιατί ήρθε ο Ιησούς και ποια θα είναι η ανταπόκρισή μας στον ερχομό Του. Γι’ αυτό, άφησε τον Ιησού να σε εμπνεύσει και να σε βοηθήσει να αμφισβητήσεις όσα χρειάζεται.
«Να έρθει η βασιλεία σου, να γίνει το θέλημά σου και από τους ανθρώπους, όπως γίνεται από τις ουράνιες δυνάμεις» (Ματθαίος 6:10).
Μάρκος 1:1-8
Οι Ιουδαίοι της εποχής του Ιησού περίμεναν την επιστροφή του προφήτη Ηλία πριν από την έλευση του Μεσσία (εδ. 1-3, Μαλαχίας 4:5, Ματθαίος 17 :10-13). Σε κάθε πασχαλινό τους δείπνο άφηναν μια θέση κενή με την ελπίδα ότι θα επιστρέψει ο Ηλίας και θα ανακοινώσει την άφιξη του Μεσσία (και το άμεσο τέλος της ρωμαϊκής κατοχής). Μέσα σ’ αυτό το περιβάλλον εμφανίζεται η παράξενη μορφή του Βαπτιστή Ιωάννη (εδ. 6).
Ο προφήτης Ηλίας περιγράφεται ως άνθρωπος δασύτριχος, που φοράει δερμάτινη ζώνη στη μέση του (Β΄ Βασιλέων 1:8). Ο ποταμός Ιορδάνης αποτελούσε γι’ αυτόν προστατευτικό σύνορο μπροστά στη φονική διάθεση του βασιλιά Αχαάβ κατά τη διάρκεια της ξηρασίας που ο ίδιος ο Ηλίας είχε προφητεύσει (Α΄ Βασιλέων 17:1, 3). Ο Ιωάννης ο Βαπτιστής φαίνεται να ταιριάζει στην περιγραφή αυτή (εδ. 2-3).
Η βασιλεία του Θεού ενεργούσε και ο Ιωάννης είχε σταλεί στα βήματα του Ηλία, όπως επιβεβαίωσε αργότερα ο Ιησούς (Ματθαίος 11:7-14). Αλλά πολλοί άνθρωποι δεν μπόρεσαν να το καταλάβουν, επειδή οι εξελίξεις δεν ήταν αυτές που περίμεναν. Κοιτούσαν την άδεια θέση στο πασχαλινό τους δείπνο, ενώ όλο αυτό το διάστημα ο Ιωάννης (Ηλίας) ήταν στον Ιορδάνη, βάπτιζε και ανάγγελλε την άφιξη του Μεσσία Ιησού.
Ησαΐας 23–24, Τίτο 3
Τα Βιβλικά Αναγνώσματα στο email σας:
Αν θέλετε να λαμβάνετε καθημερινά τα Βιβλικά Αναγνώσματα στο email σας, μπορείτε να εγγραφείτε συμπληρώνοντας τα στοιχεία σας στην παρακάτω φόρμα.
[WORDPRESS_PDF]