«Η αγάπη του Θεού για τον κόσμο/ το απέραντο έλεος που μας κυρίεψε» (Ντ. Λεβερτοβ). Συλλογίσου το έλεος του Θεού.
Ρωμαίους 4:1-12
1Τί λοιπὸν θέλομεν εἰπεῖ ὅτι ἀπήλαυσεν Ἀβραὰμ ὁ πατήρ ἡμῶν κατὰ σάρκα;2Διότι ἐὰν ὁ Ἀβραὰμ ἐδικαιώθη ἐκ τῶν ἔργων, ἔχει καύχημα, ἀλλ᾿ οὐχὶ ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ.3Ἐπειδή τί λέγει ἡ γραφή; Καὶ ἐπίστευσεν Ἀβραὰμ εἰς τὸν Θεόν, καὶ ἐλογίσθη εἰς αὐτὸν εἰς δικαιοσύνην.4Εἰς δὲ τὸν ἐργαζόμενον ὁ μισθὸς δὲν λογίζεται ὡς χάρις, ἀλλ᾿ ὡς χρέος·5εἰς τὸν μή ἐργαζόμενον ὅμως, πιστεύοντα δὲ εἰς τὸν δικαιοῦντα τὸν ἀσεβῆ, ἡ πίστις αὐτοῦ λογίζεται εἰς δικαιοσύνην,6καθὼς καὶ ὁ Δαβὶδ λέγει τὸν μακαρισμὸν τοῦ ἀνθρώπου, εἰς τὸν ὁποῖον ὁ Θεὸς λογίζεται δικαιοσύνην, χωρὶς ἔργων·
7Μακάριοι ἐκεῖνοι, τῶν ὁποίων συνεχωρήθησαν αἱ ἀνομίαι καὶ τῶν ὁποίων ἐσκεπάσθησαν αἱ ἁμαρτίαι·8μακάριος ὁ ἄνθρωπος, εἰς τὸν ὁποῖον ὁ Κύριος δὲν θέλει λογίζεσθαι ἁμαρτίαν.
9Οὗτος λοιπὸν ὁ μακαρισμὸς γίνεται διὰ τοὺς περιτετμημένους ἤ καὶ διὰ τοὺς ἀπεριτμήτους; διότι λέγομεν ὅτι ἡ πίστις ἐλογίσθη εἰς τὸν Ἀβραὰμ εἰς δικαιοσύνην.10Πῶς λοιπὸν ἐλογίσθη; ὅτε ἦτο ἐν περιτομῇ ἤ ἐν ἀκροβυστίᾳ; Οὐχὶ ἐν περιτομῇ ἀλλ᾿ ἐν ἀκροβυστίᾳ·11καὶ ἔλαβε τὸ σημεῖον τῆς περιτομῆς, σφραγίδα τῆς δικαιοσύνης τῆς ἐκ πίστεως τῆς ἐν τῇ ἀκροβυστίᾳ, διὰ νὰ ἦναι αὐτὸς πατήρ πάντων τῶν πιστευόντων ἐνῷ ὑπάρχουσιν ἐν τῇ ἀκροβυστίᾳ, διὰ νὰ λογισθῇ καὶ εἰς αὐτοὺς ἡ δικαιοσύνη,12καὶ πατήρ τῆς περιτομῆς, οὐχὶ μόνον εἰς τοὺς περιτετμημένους, ἀλλὰ καὶ εἰς τοὺς περιπατοῦντας εἰς τὰ ἴχνη τῆς πίστεως τοῦ πατρὸς ἡμῶν Ἀβραὰμ τῆς ἐν τῇ ἀκροβυστίᾳ.
Καθώς το ευαγγέλιο ενώνει μια κοινωνία χωρισμένη σε Ιουδαίους και εθνικούς πιστούς, ο Παύλος επανεξετάζει τη ζωή του Αβραάμ. Η υπόσχεση του Θεού, η διαθήκη Του με τον Αβραάμ, σήμαινε ότι ο λαός Ισραήλ έγινε ο εκλεκτός του Θεού. Η περιτομή ήταν το σημάδι αυτής της διαθήκης.
Και για μια ακόμη φορά, ο Παύλος απορρίπτει την ιδέα ότι ο καθένας μας μπορεί να πλησιάσει τον Θεό με τα έργα του. Εξηγεί ότι ο Αβραάμ είναι «πατήρ πάντων των πιστευόντων» (εδ. 11). Το εδάφιο 3 αναφέρεται σε ένα κομβικό εδάφιο από τη Γένεση, όπου ο Αβραάμ «επίστευσεν εις τον Κύριον· και ελογίσθη εις αυτόν εις δικαιοσύνη» (Γένεση 15:6). Ο Αβραάμ είναι ένα παράδειγμα ανθρώπου ο οποίος έχει χαρακτηρισθεί δίκαιος, όχι έπειτα από την περιτομή, αλλά πριν (10β).
Το μήνυμα είναι ότι ο Θεός κάνει την πρώτη κίνηση.
Όταν κάποιος ρώτησε τον συγγραφέα Κ.Σ. Λούις τι είναι αυτό που κάνει τον Χριστιανισμό διαφορετικό από άλλες θρησκείες, αυτός έδωσε την περίφημη απάντηση: «Εύκολο να απαντήσω. Είναι η χάρη». Όταν την κατανοούμε σωστά, η χάρη είναι ίσως η πιο ελκυστική πτυχή της χριστιανικής πίστης.
Αριθμοί 2–3, Πράξεις 14
Τα Βιβλικά Αναγνώσματα στο email σας:
Αν θέλετε να λαμβάνετε καθημερινά τα Βιβλικά Αναγνώσματα στο email σας, μπορείτε να εγγραφείτε συμπληρώνοντας τα στοιχεία σας στην παρακάτω φόρμα.
[WORDPRESS_PDF]