Εισαγωγή:
Ο Ωσηέ ζούσε σε δύσκολους και αβέβαιους καιρούς. Προς το τέλος του 8ου π.Χ. αιώνα, τα βασίλεια του Ιούδα και του Ισραήλ απειλούνταν με καταστροφή. Αντιμετώπιζαν οικονομικά και πολιτικά προβλήματα, αλλά το θεμελιώδες ζήτημα ήταν η απιστία τους στον Θεό. Στον Ισραήλ επικρατούσε ένα συνονθύλευμα ειδωλολατρίας και επιφανειακής λατρείας του αληθινού Θεού. Καθένας ακολουθούσε όποιο δρόμο ήθελε, συμπεριλαμβανομένης της ασωτίας, που ήταν αποδεκτή από την κουλτούρα των ειδωλολατρικών εθνών. Θα έλεγε κανείς ότι κάτι τέτοιο ισχύει και σήμερα. Η κρίση του Θεού πλησίαζε. Η υπερδύναμη της Ασσυρίας σύντομα θα συνέτριβε τον Ισραήλ και θα τον οδηγούσε στην εξορία (722 π.Χ.). Την ίδια μοίρα θα είχε αργότερα (597 π.Χ.) και ο Ιούδας από τους Βαβυλώνιους.
Το μήνυμα του Ωσηέ (μέσω του γάμου του με μια πόρνη) δεν ήταν εύκολο. Ωστόσο, το όνομά του, που σημαίνει «ο Θεός έχει ελευθερώσει», διακήρυττε τη χάρη του στοργικού Θεού. Όλη η ζωή του προφήτη έμελλε να είναι μια εικόνα αφενός της κρίσης του Θεού για την απιστία του λαού Του και αφετέρου της σωτήριας αγάπης Του γι’ αυτόν. Η προφητεία του καταλήγει με την κλήση για μετάνοια και την υπόσχεση συγχώρησης, αποκατάστασης, ευημερίας και ασφάλειας, όταν ο λαός επιλέξει και πάλι να βρει το καταφύγιό του στον Θεό. Θα βρει αγάπη, θα θεραπευτεί, θα ανθίσει και η φήμη του θα απλωθεί (Ωσηέ 14:4-8). Και για μας υπάρχει ελπίδα – ανεξάρτητα από το σκοτάδι και τις προκλήσεις της εποχής μας – καθώς ζούμε κάτω από την προστασία Του (Ωσηέ 14:8).
Τι εμποδίζει τη σχέση σου με τον Θεό; Αφιέρωσε χρόνο και άφησε το Πνεύμα Του να σε ελκύσει ξανά στην αγκαλιά Του.
Ωσηέ 1:1–2:13
Πολλοί προφήτες χρησιμοποιούν εικόνες για να δηλώσουν την απιστία του λαού (Ησαΐας, Ιερεμίας, Ιεζεκιήλ), αλλά από τον Ωσηέ ο Θεός ζητά να προχωρήσει περισσότερο και να γίνει το ζωντανό παράδειγμα της οδύνης Του για την απιστία του λαού Του. Η ιστορία του Ωσηέ γίνεται το σκηνικό του μηνύματος του Θεού.
Ο «λόγος του Κυρίου» οδήγησε τον Ωσηέ να παντρευτεί ένα όχι ενάρετο κορίτσι, αλλά μια ιερόδουλη, που απεικονίζει την απιστία του λαού του Θεού (1:2). Ο Θεός θα δίδασκε τον προφήτη Του μέσα από την πικρή αυτή εμπειρία (1:2-8). Τα ονόματα των παιδιών του Ωσηέ (ή, τουλάχιστον, της Γόμερ της συζύγου του) αναφέρονταν στην κρίση του Θεού. Οι ερωτήσεις φίλων και συγγενών σχετικά με τα ονόματα των παιδιών έπαιρναν εκπληκτικές απαντήσεις (1:4, 5, 6, 9), αλλά στον Ωσηέ ο Θεός αποκαλύπτει την υπόσχεση της αποκατάστασης (2:1-2).
Μέσα από αυτή τη ζωντανή εικόνα ο Θεός αναγγέλλει την κρίση του άπιστου Ισραήλ (2:1-13). Στο σημερινό απόσπασμα διακρίνουμε την αγωνία του Ωσηέ για τη συμπεριφορά της Γόμερ, η οποία τρέχει πίσω από άλλους άνδρες (2:4), δεν εκτιμά τα δώρα του συζύγου της και τα σπαταλά στη λατρεία του Βάαλ (2:10). Αλλά ο Θεός δηλώνει κατηγορηματικά ότι η εξωφρενικά άπιστη συμπεριφορά του Ισραήλ θα σταματήσει.
Λευιτικό 19–20, Ψαλμοί 23–24
Τα Βιβλικά Αναγνώσματα στο email σας:
Αν θέλετε να λαμβάνετε καθημερινά τα Βιβλικά Αναγνώσματα στο email σας, μπορείτε να εγγραφείτε συμπληρώνοντας τα στοιχεία σας στην παρακάτω φόρμα.
[WORDPRESS_PDF]