«Τις θέλει αναβή εις το όρος του Κυρίου; … ο αθώος τας χείρας και ο καθαρός την καρδίαν» (Ψαλμός 24:3-4). Χρειάζεται να ομολογήσεις κάτι;
Ματθαίος 5:27-37
27Ἠκούσατε ὅτι ἐρρέθη εἰς τοὺς ἀρχαίους, μή μοιχεύσῃς.28Ἐγὼ ὅμως σᾶς λέγω ὅτι πᾶς ὁ βλέπων γυναῖκα διὰ νὰ ἐπιθυμήσῃ αὐτήν ἤδη ἐμοίχευσεν αὐτήν ἐν τῇ καρδίᾳ αὑτοῦ.29Ἐὰν ὁ ὀφθαλμὸς σου ὁ δεξιὸς σὲ σκανδαλίζῃ, ἔκβαλε αὐτὸν καὶ ῥίψον ἀπὸ σοῦ· διότι σὲ συμφέρει νὰ χαθῇ ἕν τῶν μελῶν σου καὶ νὰ μή ῥιφθῇ ὅλον τὸ σῶμά σου εἰς τὴν γέενναν.30Καὶ ἐὰν ἡ δεξιὰ σου χεὶρ σὲ σκανδαλίζῃ, ἔκκοψον αὐτήν καὶ ῥίψον ἀπὸ σοῦ· διότι σὲ συμφέρει νὰ χαθῇ ἕν τῶν μελῶν σου, καὶ νὰ μή ῥιφθῇ ὅλον τὸ σῶμά σου εἰς τὴν γέενναν.
31Ἐρρέθη πρὸς τούτοις ὅτι ὅστις χωρισθῇ τὴν γυναῖκα αὑτοῦ, ἄς δώσῃ εἰς αὐτήν διαζύγιον.32Ἐγὼ ὅμως σᾶς λέγω ὅτι ὅστις χωρισθῇ τὴν γυναῖκα αὑτοῦ παρεκτὸς λόγου πορνείας, κάμνει αὐτήν νὰ μοιχεύηται, καὶ ὅστις λάβῃ γυναῖκα κεχωρισμένην, γίνεται μοιχός.
33Πάλιν ἠκούσατε ὅτι ἐρρέθη εἰς τοὺς ἀρχαίους, Μή ἐπιορκήσῃς, ἀλλὰ ἐκπλήρωσον εἰς τὸν Κύριον τοὺς ὅρκους σου.34Ἐγὼ ὅμως σᾶς λέγω νὰ μή ὁμόσητε μηδόλως· μήτε εἰς τὸν οὐρανόν, διότι εἶναι θρόνος τοῦ Θεοῦ·35μήτε εἰς τὴν γῆν, διότι εἶναι ὑποπόδιον τῶν ποδῶν αὐτοῦ· μήτε εἰς τὰ Ἱεροσόλυμα, διότι εἶναι πόλις τοῦ μεγάλου βασιλέως·36μήτε εἰς τὴν κεφαλήν σου νὰ ὁμόσῃς, διότι δὲν δύνασαι μίαν τρίχα νὰ κάμῃς λευκήν ἤ μέλαιναν.37Ἀλλ᾿ ἄς ἦναι ὁ λόγος σας Ναὶ ναί, Οὔ οὔ· τὸ δὲ πλειότερον τούτων εἶναι ἐκ τοῦ πονηροῦ.
Με τη φράση «ηκούσατε ότι ερρέθη» (εδ. 21,27,32,33) ο Ιησούς αντικρούει λανθασμένες ερμηνείες των εντολών της Παλαιάς Διαθήκης.
Οι δάσκαλοι του νόμου δίδασκαν το εδ. Έξοδος 20:14 (βλ. Ματθαίος 5:27), αλλά αγνοούσαν το εδ. 17 του ίδιου κεφαλαίου (βλ. Ματθαίος 5:28), επειδή δεν τους βόλευε. Ερμήνευαν το Δευτερονόμιο 24:1-4 (βλ. Ματθαίος 5:31) ώστε να βολεύει τον σύζυγο που δεν ήταν ικανοποιημένος, αλλά αυτό δεν ήταν καλό για τη σύζυγο (βλ. Ματθαίος 5:32). Ο Ιησούς δεν έχει καμία σχέση με την «αγιότητα» που μας βολεύει. Εξηγεί πως κάθε αμαρτωλή πράξη ξεκινάει από μια αμαρτωλή σκέψη (εδ. 28). Στα εδάφια 29-30 ο Ιησούς χρησιμοποιεί μια υπερβολική εικόνα για να δώσει έμφαση στην προσπάθεια να είναι κάποιος «καθαρός την καρδίαν» (εδ. 8). Δεν αποφεύγουμε ανήθικες σκέψεις με περιορισμούς που επιβάλλουμε σε άλλους, αλλά με αυτοπειθαρχία και αυτοσυγκράτηση που πηγάζει από την επιθυμία να είμαστε έτοιμοι για τη βασιλεία του Θεού. Δεν χρειάζεται να ακρωτηριάσουμε το σώμα μας, αλλά τη συμπεριφορά μας και τις καταστάσεις που ίσως μας παρασύρουν (εδ. 27-30).
Αυτοί που ανήκουν στον βασιλιά Ιησού καλούνται να είναι αγνοί, αληθινοί και ακέραιοι σε κάθε τομέα της ζωής, στις πιο κρυφές σκέψεις, στις ιδιωτικές (εδ. 32) και δημόσιες σχέσεις (εδ. 34-37).
Γένεση 22–23, Ψαλμοί 5–6
Τα Βιβλικά Αναγνώσματα στο email σας:
Αν θέλετε να λαμβάνετε καθημερινά τα Βιβλικά Αναγνώσματα στο email σας, μπορείτε να εγγραφείτε συμπληρώνοντας τα στοιχεία σας στην παρακάτω φόρμα.
[WORDPRESS_PDF]