loader image
Καταζητείται: ζωντανός ή νεκρός;

Πέμπτη, 02/03/2023

Προετοιμάσου

Θέλεις να παλέψεις κατά πρόσωπο με την αμαρτία στη ζωή σου; Ζήτα ο Θεός να σου δείξει πώς σε επηρεάζει η αμαρτία.

Απόσπασμα της Βίβλου:
Ρωμαίους 5:12-21

12Διὰ τοῦτο καθὼς δι᾿ ἑνὸς ἀνθρώπου ἡ ἁμαρτία εἰσῆλθεν εἰς τὸν κόσμον καὶ διὰ τῆς ἁμαρτίας ὁ θάνατος, καὶ οὕτω διῆλθεν ὁ θάνατος εἰς πάντας ἀνθρώπους, ἐπειδή πάντες ἥμαρτον·13διότι μέχρι τοῦ νόμου ἦτο ἐν τῷ κόσμῳ ἡ ἁμαρτία, ἁμαρτία ὅμως δὲν λογίζεται ὅταν δὲν ἦναι νόμος·14ἀλλ᾿ ἐβασίλευσεν ὁ θάνατος ἀπὸ Ἀδὰμ μέχρι Μωϋσέως καὶ ἐπὶ τοὺς μή ἁμαρτήσαντας κατὰ τὴν ὁμοιότητα τῆς παραβάσεως τοῦ Ἀδάμ, ὅστις εἶναι τύπος τοῦ μέλλοντος.
15Πλήν δὲν εἶναι καθὼς τὸ ἁμάρτημα, οὕτω καὶ τὸ χάρισμα· διότι ἄν διὰ τὸ ἁμάρτημα τοῦ ἑνὸς ἀπέθανον οἱ πολλοί, πολὺ περισσότερον ἡ χάρις τοῦ Θεοῦ καὶ ἡ δωρεὰ διὰ τῆς χάριτος τοῦ ἑνὸς ἀνθρώπου Ἰησοῦ Χριστοῦ ἐπερίσσευσεν εἰς τοὺς πολλούς.16Καὶ ἡ δωρεὰ δὲν εἶναι καθὼς ἡ δι᾿ ἑνὸς ἁμαρτήσαντος γενομένη κατάκρισις· διότι ἡ κρίσις ἐκ τοῦ ἑνὸς ἔγεινεν εἰς κατάκρισιν τῶν πολλῶν, τὸ δὲ χάρισμα ἐκ πολλῶν ἁμαρτημάτων ἔγεινεν εἰς δικαίωσιν.
17Διότι ἄν καὶ διὰ τὸ ἁμάρτημα τοῦ ἑνὸς ὁ θάνατος ἐβασίλευσε διὰ τοῦ ἑνός, πολὺ περισσότερον οἱ λαμβάνοντες τὴν ἀφθονίαν τῆς χάριτος καὶ τῆς δωρεᾶς τῆς δικαιοσύνης θέλουσι βασιλεύσει ἐν ζωῇ διὰ τοῦ ἑνὸς Ἰησοῦ Χριστοῦ.18Καθὼς λοιπὸν δι᾿ ἑνὸς ἁμαρτήματος ἦλθε κατάκρισις εἰς πάντας ἀνθρώπους, οὕτω καὶ διὰ μιᾶς δικαιοσύνης ἦλθεν εἰς πάντας ἀνθρώπους δικαίωσις εἰς ζωήν.19Διότι καθὼς διὰ τῆς παρακοῆς τοῦ ἑνὸς ἀνθρώπου οἱ πολλοὶ κατεστάθησαν ἁμαρτωλοί, οὕτω καὶ διὰ τῆς ὑπακοῆς τοῦ ἑνὸς οἱ πολλοὶ θέλουσι κατασταθῆ δίκαιοι. 20Παρεισῆλθε δὲ ὁ νόμος διὰ νὰ περισσεύσῃ τὸ ἁμάρτημα. Καὶ ὅπου ἐπερίσσευσεν ἡ ἁμαρτία, ὑπερεπερίσσευσεν ἡ χάρις,21ἵνα καθὼς ἐβασίλευσεν ἡ ἁμαρτία διὰ τοῦ θανάτου, οὕτω καὶ ἡ χάρις βασιλεύσῃ διὰ τῆς δικαιοσύνης εἰς ζωήν αἰώνιον διὰ Ἰησοῦ Χριστοῦ τοῦ Κυρίου ἡμῶν.

Σκέψου

Αυτά τα εδάφια εγείρουν κάποιες σοβαρές ερωτήσεις για το προπατορικό αμάρτημα (είμαστε καταδικασμένοι εκ γενετής;), για την εξέλιξη (υπήρχε θάνατος πριν απ’ την πτώση;), για τον Αδάμ και την Εύα (υπήρχαν στα αλήθεια;) και για την οικουμενικότητα της σωτηρίας (θα σωθούν όλοι οι άνθρωποι;). Αν προβληματίζεσαι γι’ αυτό που διάβασες, δεν είσαι ο μόνος.

Ας αναρωτηθούμε: πόσοι άνθρωποι αμαρτάνουν (εδ. 12); Πώς πεθαίνουν οι «πολλοί» (εδ. 15); Τι έφερε την κρίση και καταδίκη στην ανθρωπότητα (εδ. 16); Τίνος η αμαρτία έδωσε την εξουσία στον θάνατο (εδ. 17); Ο Παύλος λέει ξεκάθαρα: οι άνθρωποι είναι πνευματικά νεκροί όταν έρχονται στον κόσμο (εδ. 12). Όλοι ανήκουμε στην οικογένεια του Αδάμ, μια οικογένεια πτώσης, διαλυμένη και καταδικασμένη από την αμαρτία του και δεν μπορούμε παρά να προσθέσουμε στην αμαρτία του και τη δική μας αμαρτία.

Κοίταξε την αντίθεση μεταξύ του Αδάμ και του Ιησού. Πρόσεξε τα λόγια: «πολύ περισσότερο», «επερίσσευσεν» και «αφθονία». Το προπατορικό αμάρτημα είναι φοβερό, έχει καταδικάσει δισεκατομμύρια ανθρώπους σε θάνατο. Αλλά το δώρο είναι «πολύ περισσότερο» δυνατό, αναιρεί και με το παραπάνω την επίδραση της αμαρτίας, απομακρύνει την καταδίκη και εξασφαλίζει ζωή ανώτερη από του Αδάμ.

Ανταποκρίσου
Το έργο του Χριστού μάς χάρισε περίσσια ζωή και ανακηρυχθήκαμε δίκαιοι. Ευχαριστούμε και δοξολογούμε τον Θεό.
Η Βίβλος σε έναν χρόνο:

Αριθμοί 8–9, Πράξεις 16

Τα Βιβλικά Αναγνώσματα στο email σας:

Αν θέλετε να λαμβάνετε καθημερινά τα Βιβλικά Αναγνώσματα στο email σας, μπορείτε να εγγραφείτε συμπληρώνοντας τα στοιχεία σας στην παρακάτω φόρμα.